mandag 4. oktober 2010

To scenarier

Som indikert tidligere så lå det an til en nedtur i begynnelsen av uken. I hele dag var Oslo temmelig negativ og på et punkt lå børsen -0.7% lavere enn US futures skulle tilsi. Dette bedret seg helt på slutten og forskjellen endte med -0.2% lavere relativt til USA. Når det gjelder projeksjoner for de neste dagene så jobber jeg med to forskjellige scenarier. Her er scenario 1:

I 29 tilfeller fra 1983 så har det vært som vist ovenfor. Det som jeg stusser litt over er den dårlige matchingen til grønt område (altså fortid). Jeg har derfor innskrenket søket ved å også ta hensyn til avstand (i percentil) fra trendlinje. Da ser bildet slik ut:

Dette scenariet er basert på kun 11 tidligere tilfeller og her er både oppsiden og nedsiden større mens fortiden matches bedre enn i scenario 1. Jeg overlater til leser å tolke dette som man vil men felles for begge er at det indikeres mer oppside enten på kort eller mellomlang sikt.

Jeg er ennå posisjonert 2x OBX. En dipp var forventet men jeg har ikke sett noen stor edge på å prøve å time den og evt. spille på nedsiden. Jeg satser foreløpig på en videre stigning oppover mot 390 de neste ukene.

SP500 endte omtrent på samme nivå som den lå på da Oslo stengte. En time før handelsstart i Oslo så står SP500 futures nå i 1136.25 (opp omtrent +0.3% fra Oslo close). Om dette holder seg så kan det indikere en OSEBX åpning på rundt 381.50, OBXEXDBULL på 61.10 og OBXEXDBEAR på 26.95.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg