onsdag 5. januar 2011

3 scenarier

Jeg ser for meg 3 hovedscenarier i de neste ukene basert på følgende analyse av 29 tidligere forløp som ligner på det vi nå har hatt siden augustbunnen:


Et bullish scenario vil kunne ta OSEBX videre opp mot 460 mot slutten av måneden mens et mer nøytralt vil kunne gi moderat oppgang til 450 og sist men ikke minst så viser et negativt scenario muligheter for nedgang til rundt 430. Blant disse finnes det selvsagt en mengde varianter som man kan se av plottet.

En gjennomsnitts- og normalfordelingsbetraktning gir følgende bilde:


Basert på dette burde indeks ikke falle særlig lavere enn 425 innenfor et normalområde. Jeg er nå posisjonert for oppgang med en 2x OBX eksponering og satser på et bullish scenario iallefall i første del av januar.

Så får vi se da.

5 kommentarer:

  1. Hei igjen.

    Bruker du noen litt avanserte teknikker for å komme fram til de 29 tidligere forløpene som likner eller er det enkelt?

    mvh Schnapps

    SvarSlett
  2. Hei Schnapps! Jeg bruker en vektet variant av minste kvadraters metode for å matche tidligere forløp mot dagens situasjon. Så blir det alltid et spørsmål hva man skal legge vekt på ved en slik matching og hvilke punkter man matcher mot. Jeg matcher for det meste mot lokale topper og bunner samt med mer vekt på de nyeste punktene. De grønne vertikale linjesegmentene viser hvilke punkter jeg har matchet mot.

    SvarSlett
  3. Kult. Kanskje jeg kunne stille deg noen spørsmål på mail?
    mvh Schnapps

    SvarSlett
  4. Gjerne det. Skriv til meg direkte eller post din e-post her så kan jeg ta kontakt.

    SvarSlett
  5. Her: h3po@yahoo.com
    mvh Schnapps

    SvarSlett

Populære innlegg