torsdag 18. november 2010

Brytes nedtrenden?

I skrivende stund har futures løftet seg opp mot den fallende trenden. Spørsmålet er nå om trenden brytes eller om det kommer en reaksjon ned:


Som man kan se av timeschart for futures fra finviz så har det vært en klar nedtrend siden omlag 9. november. I følge nyhetsbildet er mye av usikkerheten vedrørende Irland og Kina nå ryddet bort så jeg ser det som sannsynlig at trenden brytes de neste dagene. Akkurat nå ligger SP500 an til å åpne opp +1.1%.

Jeg solgte meg ut på tirsdag da markedet i Oslo falt -3%. Ofte følges slike fall av flere dager med fall om ikke usikkerheten ryddes av veien. Dette ser imidlertid ikke ut til å skje. USA har hatt et lengre fall enn Oslo og vil derfor være modent for en ny opptur. Dette vil dra Oslo videre. Jeg er derfor på jakt etter ny inngang med fokus oppsiden.

I verste fall er dette en B bevegelse opp i en ABC nedgang som kan ta indeksen ned mot 390. Dette ligger i bakhodet mitt og vil styre risikovilligheten litt her. Det er også mulig at futures reagerer ned fra den fallende trendlinjen og at den denne gang ikke brytes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg